DIY: Drzewko ozdobne

Hej! 

Ostatnio przypomniało mi się, że gdzieś kiedyś widziałam na jakiejś stronie propozycję różnych ozdób, nie tylko świątecznych. Postanowiłam spróbować zrobić drzewko ozdobne, które może być nie tylko przystrojeniem domu na święta, ale również na zwykłe dni :) nie pamiętam dokładnie, jakie to było drzewko, ale ja zrobiłam własną wersję tej dekoracji. 
                           
Potrzebne będą:

  • doniczka 
  • grubsze i cieńsze gałęzie lub jedna dobrze rozgałęziona
  • pistolet do kleju na gorąco
  • gąbka do kwiatów lub styropian
  • koraliki lub perły 
  • kawałek łańcucha choinkowego lub sztucznej trawy 
  • spray srebrny lub złoty

Z racji tego, iż nie miałam w domu gąbki do kwiatów, użyłam styropianu w który też w miarę dobrze umocowała się gałąź :) 

                 


Ze styropianu wycinamy 2 koła, jedno o mniejszej średnicy, drugie o większej. Muszą być w trochę mniejszym rozmiarze, niż dolna i górna partia doniczki. Ja obrysowałam dół i górę, a następnie wycięłam w mniejszych rozmiarach. 

          


Wkładamy styropian do doniczki, a następnie dociskamy tak, żeby przy górnej części zostało około 1 centymetra wolnej przestrzeni. Najlepiej jest "przymierzyć" wycinki kół do doniczki, a jeśli są za grube, delikatnie odkroić kawałek styropianu. 

          


Środek doniczki jest już wypełniony, zatem zabieramy się za gałęzie. Nie udało mi się znaleźć "gęstej" gałęzi, dlatego poszukałam również kilka cieńszych. Pistoletem z gorącym klejem przyklejamy mniejsze gałęzie do tej głównej. Musimy starać się, żeby małe gałązki były stabilne i nie chwiały się, chociaż moje też nie były doprecyzowane :D lepiej jest mieć ładną gałąź i nie bawić się niepotrzebnie, ale jeśli już nie uda nam się takiej znaleźć, to takim sposobem można połączyć gałązki :) należy odczekać kilka minut, żeby klej zasechł. 

            
            


Jeśli już mamy swój kształt gałęzi, to najlepiej spryskać ją spray'em. Ja użyłam złotego koloru, ale to oczywiście zależy od własnych upodobań i gustu. Należy przy tym pamiętać, żeby robić to gdzieś w garażu lub na zewnątrz. Kiedy już gałąź będzie w danym kolorze, miejsca sklejenia będą zatem mniej widoczne. 


                                  

Czas schnięcia gałązki to jakieś 1,5 godziny, w zależności od spray'u i miejsca. Kiedy już wyschnie. mocujemy w miarę stabilnie gałąź w środku doniczki.              
                                                                              


          Na prawie gotowe już drzewko, pistoletem z gorącym klejem przyklejamy koraliki. 
        UWAGA: Klej może wyciekać, dlatego najlepiej przygotować kartonik, na który będziemy odkładali pistolet. 
                                 Drzewko ozdabiamy oczywiście według własnych upodobań :)                                                                                                                                               

                                       

         Na koniec dajemy kilka kropelek kleju na wierzch styropianu i kładziemy na to kawałek łańcucha
      choinkowego, w moim przypadku to włos anielski, który już nie nadaje się do niczego innego :D

      I mamy gotowe drzewko. Myślę, że to fajny pomysł na zrobienie czegoś samemu i przy okazji można dobrze wykorzystać wolny czas :) A wy robicie jakieś ozdoby diy? Piszcie w komentarzach :)



                                      


You Might Also Like

4 komentarze

Popular Posts

Flickr Images